• Italiano

The direction

and the staff

The Camp is run by:

Sergio Cogo

General director

Luca Cogo

Teenager activity coordinator and school trips manager

Lucia Brembilla

Secretariat and administration coordinator

Matteo Pappacena

Activity coordinator for children and Winter Camp director

A place born of passion

Our reality!

Campo Gulliver is an offer of the social cooperative AZIMUT - ONLUS, which since 2001 has carried out its non-profit service and social utility with initiatives aimed at the world of minors. It is registered in the register of cooperative societies with prevalent mutuality and in the register of social cooperatives of the Lombardy Region and is based in Trezzo sull'Adda (MI).

La cooperativa si pone l'obiettivo di proporre attività ed esperienze di crescita personale a bambini e ragazzi tra i 7 e i 18 anni, attraverso l'affascinante pedagogia del metodo scout educando all'Essenzialità, all'Autonomia e al Rispetto reciproco. In particolare ciò si concretizza nelle proposte di campi estivi e gite scolastiche vissute a contatto con la natura, in uno stile di comunità con i compagni d'avventura e protagonismo nelle esperienze vissute e proposte dagli adulti educatori e coordinate dalla Direzione.

Years of experience

And always improving!

The members of the cooperative share years of experience lived with passion and dedication in important scout associations, first as educandi and then as educators. Within the same associations, the members have gained their long-term experience as volunteers until they acquire the necessary skills to become themselves "trainers" for Educators Scouts.

The Camp welcomes an average of 350 children per year during summer camps as well as several hundred pupils and students on a school trip in spring and autumn, involving about 30 scout educators and social workers involved with different roles and professionalism. The guests of the Camp come from different geographical, social and cultural realities, without political or religious preclusion, as long as they respect the different peculiarities.
 

"Educate for what you say, more for what you do, even more for what you are!"

The staff is chosen for:

  • Choice of service and attention to minors

  • Scout educational experience

  • Sharing of the Educational Project

  • Technical competence in the activities

  • Participation in training internships

Sponsors of the Camp:

AZIMUT-ONLUS recognizes itself in the CODE OF ENTREPRENEURIAL BEHAVIORS, COOPERATIVE QUALITY AND ASSOCIATIVE LIFE of Confcooperative

AZIMUT Soc. Coop. Sociale - ONLUS

Via Spallanzani, 32
20056 Trezzo sull’Adda (MI)

segreteria@campogulliver.it
(+39) 02 90963339 - 339 8007516
(Lun-Ven, 10-12/16-18)

Matteo Moretti
Matteo Moretti
21:12 14 Feb 19
Posto magico, da non perdere. Consigliatissimo a tutti i bambini e ragazzi.
veronica puzzanghera
veronica puzzanghera
16:36 09 Feb 19
Un luogo di divertimento, apprendimento e crescita! Immersi nella natura, bambini e ragazzi possono sperimentare tante esprerienze nuove e possono mettersi in gioco con un gruppo di coetanei. Staff molto preparato che mette grande passione in quello che fa.
Valentina Savoldelli
Valentina Savoldelli
16:04 06 Feb 19
Luogo meraviglioso che con la fantasia si trasforma in qualcosa di ancora più bello: avventure di pirati, jedi, maghi, esploratori... Tutto può succedere! Grandi esperienze di educazione in mezzo alla natura, con competenza e cura per ogni dettaglio. Consigliatissimo!
Matteo Pappacena
Matteo Pappacena
11:55 13 Dec 18
Bellissima struttura con ottima proposta per ragazzi. Non facile trovare qualcuno che faccia educazione, non solo animazione. Consigliato
Francesco Teruzzi
Francesco Teruzzi
21:06 10 Jul 18
Una delle migliore strutture per ragazzi nel periodo delle vacanze estive, con un piano educativo concreto. I ragazzi cooperano fra loro, si dimenticano la virtualità del mondo moderno. Un grazie per quello che fate per i ns. ragazzi
Vik Serio
Vik Serio
16:44 15 Jun 18
Mi è piaciuto tantissimo!!! Io sono un'alunna della 5 della scuola primaria di sotto il monte ... Bella gita!! Sgreat , krik,mignolo , divinità Gulliver ! Bravi! Lo scuaccamento di ucce e le canzoni sono le cose che mi sono piaciute di più
isabella rizzo
isabella rizzo
18:34 07 May 18
Bellissimo posto, molto curato. Programma dettagliato e accurato per i bambini. Molto disponibili i gestori.
Roberto Lentino
Roberto Lentino
13:38 23 Apr 18
Dieci giorni di sana alternativa alla città agli smartphone, ai videogiochi etc... un richiamo ai vecchi e gloriosi valori del buon Baden Powell. Da provare!
See All Reviews